Centrummanagement
[simple_tooltip content='CityD onderzoekt graag de wenselijkheid en haalbaarheid van een centrummanagementorganisatie aan de hand van interactieve workshops, enquêtes onder handelaars, … Wat willen de handelaars? Welke taken bedelen zij toe aan een centrummanagementorganisatie? Moet er ook een centrummanager zijn? Wat is zijn/haar taak? Welke engagementen willen de handelaars zelf op zich nemen? Veel vragen, samen zoeken we naar de antwoorden. Na akkoord van alle betrokken partijen, zorgt CityD voor de opmaak en registratie van de statuten en de oprichting van een nieuwe VZW.']

Opstarttraject
[/simple_tooltip][simple_tooltip content='Draagvlak vinden voor een project is niet evident. CityD helpt met het zoeken naar de juiste samenwerkingen en initiatieven om een positieve dynamiek te stimuleren. CityD is bedreven in de begeleiding van processen waar samen gezocht moet worden naar antwoorden, gezamenlijke standpunten en gezamenlijke initiatieven. Interactief, wanneer nodig uitdagend maar altijd met de bedoeling om te landen. Draagvlakcreatie kan betrekking hebben op alle aspecten van de stedelijke of binnenstedelijke dynamiek. Het kan dus gaan over mobiliteit, brancheringsafspraken, terrasreglementering, uitstraling openbaar domein, parkeertarieven, samenwerking, afbakening kernwinkelgebieden, …']

Draagvlakcreatie
[/simple_tooltip][simple_tooltip content='CityD fungeert als klankbord voor de overheden en handelaarsverenigingen en biedt coachingstrajecten aan voor startende centrummanagers. Voorts wordt de expertise van CityD vaak op afroep ingewonnen door handelsverenigingen of gemeenten indien de nood hiertoe opduikt. ']

Klankbord en coaching
[/simple_tooltip][simple_tooltip content='De statuten gelden als de grondwet van de vereniging. Ze beschrijven de rechten en plichten van de leden en structureren de vereniging. CityD schrijft de statuten, werkt het maatschappelijk doel, zoekt naar de juiste vormen van vertegenwoordiging in de verschillende organen, schetst het toepassingsgebied, … En we ronden de oprichting af met de inschrijving in het Belgisch Staatsblad. Vaak parallel worden er ook samenwerkingsovereenkomsten tussen de gemeente en de nieuwe VZW door CityD opgesteld, waarin de wederzijdse verbintenissen, financiële afspraken en andere praktische afspraken worden geregeld. Kwestie van vooraf duidelijk te weten waartoe en waaraan. ']

Statuten VZW’s en samenwerkingsovereenkomsten
[/simple_tooltip][simple_tooltip content='Het uitvoeren van administratieve taken zoals verslagen maken, boekhouding, informatie-uitwisseling, nieuwsbrieven, opmaak begroting en jaaractieplan… door medewerkers van CityD kan een handelsvereniging goed op weg helpen zodat de vzw zich kan focussen op haar hoofddoel: haar project op de kaart zetten! CityD vervult de administratieve ondersteuning in meerdere steden en gemeenten en zorgt er dus voor dat de machine blijft draaien. CityD vervult deze taak ter ondersteuning en ontzorging van het dagelijks bestuur, de Raad van Bestuur en de Algemene vergadering. ']

Administratie VZW
[/simple_tooltip][simple_tooltip content='Een loyaliteitsprogramma is een gestructureerde marketing-inspanning die loyaal koopgedrag beloont en bevordert. CityD kent de spelers op de markt zeer goed en adviseert gemeenten en handelsverenigingen bij het maken van de juiste keuzes. CityD is dé go-between tussen gemeente, handelaars en aanbieders en kan zorgen voor maximale deelname. Immers, hoe meer deelnemende handelaars, hoe succesvoller het initiatief. ']

Activering loyaltysystemen
[/simple_tooltip][simple_tooltip content='Om duidelijk te voelen wat er leeft in een stad of gemeente is het van belang om ter plaatse de nodige ervaringen op te doen om zo een gezicht te kunnen linken aan de centrummanagementorganisatie. CityD kan in functie van noden, al dan niet aanwezige expertise of uitvoeringscapaciteit gespecialiseerde en gedreven centrummanagers afvaardigen naar uw stad of gemeente. Soms een halve dag per week, soms meer, nu eens voor de lange termijn, dan eens tijdelijk in afwachting van een structurele oplossing. Steden en gemeenten moeten het warm water niet uitvinden, er is expertise beschikbaar en er kan meteen tot actie worden overgegaan. CityD neemt ook ‘locals’ aan die ter plaatse het operationele luik voor hun rekening nemen terwijl CityD waakt over de kwaliteit, de nodige inhoudelijke rugdekking geeft en de persoon ter plaatse kneedt en opleidt tot een volwaardige centrummanager.']

Uitvoering ter plaatse
[/simple_tooltip][simple_tooltip content='In een actieplan worden een aantal tools aangereikt waarmee het gemeentebestuur, de handelaarsvereniging, … onmiddellijk mee aan de slag kunnen gaan. In het actieplan wordt de nadruk gelegd op een organisatorisch, functioneel, ruimtelijk en promotioneel luik. Het actieplan is een combinatie van maatregelen die een aantal tekortkomingen dienen op te vangen, enkele troeven in de verf zetten of opportuniteiten aangrijpen. Dit actieplan is vergezeld van een financieel plan, van een prioriteitenlijst en van een lijst van verantwoordelijke uitvoerders. ']

Actieplannen
[/simple_tooltip][simple_tooltip content='Heel wat aspecten kunnen de binnenstedelijke ervaring beïnvloeden en de promotionele slagkracht van een gemeente versterken. Promotie en beleving gaan dus hand in hand. CityD stelt promotie- en activiteitenprogramma’s op en zorgt voor de budgettering. CityD weet welke partners in Vlaanderen een stevige positie bekleden op vlak van beleving, animatie, promotie van binnensteden en de creatie van een catchy huisstijl. ']

Promotie en beleving
[/simple_tooltip][simple_tooltip content='In een publiciteitsplan wordt aangegeven hoe de organisatie omgaat met publiciteit en in welke situatie publiciteit gewenst is. Zo stelt CityD dergelijke plannen op met het oog op een goede mediamix. Hiervoor onderhoudt CityD ook de beste contacten met de grotere of lokale spelers en kunnen ook bijzondere voorwaarden worden onderhandeld. De medewerkers van CityD hebben niet zelden een communicatieve of promotionele achtergrond en weten zeer goed hoe evenwichtige plannen via social media, print of andere kanalen tot stand moeten komen. Wanneer nodig werkt CityD hiervoor samen met de gespecialiseerde spelers. ']

Publiciteitsplan
[/simple_tooltip][simple_tooltip content='
Pure Fashion, uw stad in de spotlight!
Bekende Vlamingen en modellen presenteren de laatste nieuwigheden van uw modebewuste stad of gemeente, en dit tijdens een sprankelende show op de rode loper in onze unieke fashion village, die elke keer tot in de nok gevuld wordt.
Dit lifestyle-event staat erom bekend een breed publiek aan te trekken, een massa volk naar uw winkelgebied te halen, handelaars te doen samenwerken en bezoekers te doen kopen!
CityD werkt voor dit concept samen met PartyFun | Kwadraad om uw stad om te toveren tot het decor van een exclusief partyconcept waar fashion, kernversterking en en social networking samenkomen. ']
Bekende Vlamingen en modellen presenteren de laatste nieuwigheden van uw modebewuste stad of gemeente, en dit tijdens een sprankelende show op de rode loper in onze unieke fashion village, die elke keer tot in de nok gevuld wordt.
Dit lifestyle-event staat erom bekend een breed publiek aan te trekken, een massa volk naar uw winkelgebied te halen, handelaars te doen samenwerken en bezoekers te doen kopen!
CityD werkt voor dit concept samen met PartyFun | Kwadraad om uw stad om te toveren tot het decor van een exclusief partyconcept waar fashion, kernversterking en en social networking samenkomen. ']

Pure Fashion
[/simple_tooltip][simple_tooltip content='
Product www.startjezaakin...be
Een website om leegstand te bestrijden en potentiële starters wegwijs te maken in een handelscentra? Een droom die in vervulling gaat met de website "Start je zaak in ...". De kern van de website wordt gevormd door het portretteren van het huidige aanbod en door persoonlijke verhalen van bestaande handelaars door middel van video en foto.
Verder biedt de website ook een overzicht van de beschikbare panden in het handelscentrum en kan elke geïnteresseerde er terecht voor praktische informatie over ondersteuningsmogelijkheden. Als voorbeeld refereren wij naar www.startjezaakingeel.be. Een soortgelijke website voor uw stad/gemeente kan aan een richtprijs van € 12.500,- excl. CityD werkt voor dit concept samen met communicatiebureau I-Line.']
Een website om leegstand te bestrijden en potentiële starters wegwijs te maken in een handelscentra? Een droom die in vervulling gaat met de website "Start je zaak in ...". De kern van de website wordt gevormd door het portretteren van het huidige aanbod en door persoonlijke verhalen van bestaande handelaars door middel van video en foto.
Verder biedt de website ook een overzicht van de beschikbare panden in het handelscentrum en kan elke geïnteresseerde er terecht voor praktische informatie over ondersteuningsmogelijkheden. Als voorbeeld refereren wij naar www.startjezaakingeel.be. Een soortgelijke website voor uw stad/gemeente kan aan een richtprijs van € 12.500,- excl. CityD werkt voor dit concept samen met communicatiebureau I-Line.']
