Beringen Beach
15 maart 2018
Opmaak Masterplan Groene Stroom – gemeente Zele
15 maart 2018

Blauwe Boulevard – stad Hasselt

Op verzoek van de ontwikkelaar heeft CityD een bezoekers- en passantenonderzoek uitgevoerd om de regionale attractiviteit van de binnenstad in kaart te brengen. Hieruit blijkt dat de trouwe bezoekers van de Hasseltse binnenstad vaak komen, meer dan 2 uur uittrekken en vooral veel geld uitgeven. Tevens stellen we vast dat Hasselt vanaf 20 minuten rijtijd plots wel met concurrentie te maken krijgt, iets wat vroeger veel minder het geval was. Het stadsbestuur beseft als geen ander dat de troeven van Hasselt voluit moeten uitgespeeld worden en dat de stad zeker niet op haal lauweren mag rusten. Integendeel, de stad moet zich heruitvinden en vernieuwen, zoals ook andere regionale handelscentra als Maastricht, Luik en Eindhoven steevast doen. Dit met oog op meer regionale aantrekking en langere verblijfstijden. Het project Quartier Blue kan deze rol mee vervullen maar hiermee is het werk voor Hasselt niet af natuurlijk…